Alla inlägg den 5 november 2008

Av Znövit - 5 november 2008 21:14


Jag vill ha nya prylar till min lägenhet. Typ gardiner, filtar, lakan och kuddöverdrag till soffkuddarna. Börjar kännas tråkigt nu, haft samma prylar sen jag flyttade in!

Men allt är ju så dyrt >.<

Får önska i julklapp.


Bra dag och bra humör! Jag vaknade tillochmed glad haha! Trotts få timmars sömn, lyckades åtminstonde få hela fyra timmar iallfall high five!


På lunchen drog jag och Johanna ner på staden och flummade runt i affärer och käkade och stuffs och hade askul ahaha!

Jag och Johanna är bäst i världen på att plugga tillsammans! Imorn ska vi tillochmed plugga matte på håltimme, och på fredag ska vi skriva engelska arbetet på håltimme, yeah för att vi är duktiga!


Efter skolan hade jag kuk ARTen, fucking hate it men måste ju gå >.<

Lite kul var det iaf, jag klagade förra gången på att dom har en massa kakor och bullar och läsk som fika, jag typ "Wtf försöker ni göda oss eller? Köpt hit fucking äpplen eller nått istället!"

Ahahha, så när David (en i personalen) kom dit idag så höll han i två ica kassar och sa "Nu jävlar ska du få äpplen!"

Och så lassar han upp typ tre liter juice, as många äpplen, mandariner, persikor, vindruvor, bananer, kiwis och en vattenmelon hahaha!

Så jag fick med mej fett med frukt hem oxå :P


Aja, sen träffade jag Mauri och hans kompis Fransisco (...vet inte om han stavar så xD) på Subway och hängde med dom ett tag, astrevligt vare :)


Seen skulle jag möta Rosie på stora torget för vi skulle fika, på vägen möter jag hur många kompisar som hellst så jag blev helt till mej, som en liten hundvalp som ser en annan hundvalp och den blir så glad att den håller på kissa på sej, och på stora torget var det ÄNNU fler kompisar och jag skulle krama alla och tala och hoppa runt och haha det blev kaos! Fett glaad! :D


Sen träffade jag Tobias en snabbis, vi ses inte ofta alls längre >.< ska på krogen på fredag iaf, pojken har ju fyllt arton nu! :D


Seeen gick jag iallafall och fikade med Rosie och det var mycket trevligt, vi ses nästan bara när hon flätar i hår på mej så det blir inte så ofta, men det blir extra mycket att tala och skvallra om då haha :D


Ja, så dagen har varit mycketmycket bra och nu är jag på världens bästa humör någonsin och älskar mitt liv :D


Och åh, god mat har jag nyss ätit oxå! Bara för att plusa på bra skalan ännu mer :D


Käärlek till alla, hoppas ni oxå haft en bra dag! <3

Av Znövit - 5 november 2008 01:19


Stod nyss i dörröppningen till ballkongen och rökte, för kallt för att gå ut men jag måste lära mej att inte röka inne.

Det fick mej att tänka på när min far "accepterade" att jag rökte.


Första gången jag talade om för honom att jag rökte var jag tretton år, vi satt i bilen, han hade hämtat mej från mamma i Dalarna.

Vi lyssnade på musik och sa inte så mycket, som vanligt.

Sen sänkte jag musiken och sa "Pappa.. Jag röker." (sen blundade jag lite och väntade på hysteriutbrottet.)

"Åkej." sa han.

"Åkej?" sa jag. "Ska du inte bli arg?!"

"Slutar du röka för att jag blir arg?" sa han. Sen höjde jag musiken och vi sa inget mer under resan.


När vi kom till Uppsala och gick till lägenheten från parkeringen så pekade han på hörnet runt huset.

"Jag vill inte se dej röka och du röker inte närmare huset än sådär, förstått?"

Det var förstått.


Ungefär ett år senare när jag var där under en helg så skulle jag smyga ut för att röka när jag inte kunde sova, klockan var väl runt tre kanske, så stod han i dörröppningen till balkongen i morgonrock och rökte.

Jag skulle precis ta på mej skorna för att gå ut när han sa "Kom hit och rök istället"

När jag försiktigt smög fram till balkongdörren, han höll upp ciggpaketet mot mej, jag tog försiktigt, försiktigt ut en cigg, sen gav han mej tändaren och jag tände, försiktigt, ciggen.


Sen stod vi där. Och rökte. Bredvid varandra. Vi sa inget, som vanligt.

Det kändes som att jag blev välsignad eller nått, blev väl ungefär en decimeter längre.


Det var en fin stund som jag nog aldrig kommer glömma.


Och nu ska jag sova, godnatt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards