Direktlänk till inlägg 8 november 2008

.Utvecklas

Av Znövit - 8 november 2008 16:03


Nyss talade jag med Anna <3 ( http://kalejdo.blogg.se/ ) på msn.

Lite om diagnoser och lite om både hennes och min bakgrund.

Och just nu ser jag jätte fram emot att träffa min psykolog på tisdag och berätta om hur lätt det var att bara ta upp det utan ångest!

För vanligtvis känns det jätte jobbigt att ta upp sådant, men nu när jag och Anna talade om det gick det faktiskt jättelätt! Även om vi inte gick in på några detaljer och så, men jag brukar vanligtvis itne kunna nämna saker alls utan att må dåligt. Tror det blir lättare att tala om det med någon som oxå haft det jobbigt, det blir mer avdramatiserat då kanske.


Jag är iallfall jätte glad, känns som att jag utvecklas till det bättre hela tiden just nu, och det känns bra och läskigt på samma gång.

Men jag vill ju att det ska bli bättre, och mitt mål är att kunna bearbeta allt som hänt så jag inte mår dåligt över det längre, och för att slippa all min bekräftelsemani och mina ensamhetskänslor och alla mina "psykiska spärrar" som jag tycker förhindrar mej så mycket i min vardag.


Ja, glad är jag och Anna är sötast i världen <3


Nu ska jag bädda ner mej och fortsätta läsa Alkemisten, sen ska jag smsa Peter och tacka ännu en gång för boken och säga att den var jätte bra ^^

 
 
Anna

Anna

8 november 2008 17:22

Jag brukar också ha svårt att prata om sådant som vi pratade om, men det gick lätt nu. Det är nog bra att prata om det, få ur sig allt, kunna förstå det och sig själv bättre.

http://kalejdo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.Ny

Av Znövit - 15 februari 2009 19:24

  NU har jag äntligen min nya blogg uppe! Så, ingen idé att ni fortsätter läsa denna då den inte kommer uppdateras längre.   www.znovitzliv.bloggagratis.se ...

.Ny

Av Znövit - 12 februari 2009 00:35

  Från och med imorgon (förhoppningsvis) så kommer jag ha en ny blogg! Fortfarande på bloggagratis, skriver adressen när den är klar.   Anledningen till detta är för att jag vill kunna länka till min blogg, men som tidigare nämnts så är det EN perso...

Av Znövit - 10 februari 2009 23:41

  Nu har jag tagit en jäävla propavan för att sova, i fucking hate it >.< HELVETE om jag inte kommer upp imorn nu. Men jag måste fan få sova =/   Dagens lättnad går verkligen inte att beskriva med ord så jag tänker inte ens försöka. Så jävla s...

Av Znövit - 9 februari 2009 00:00

  Yoyoyo. Idag sov jag länge. Ännu en gång vaknade jag upp ensam för att Mauri var tvungen att dra imorse. Bleh.   Funderat mycket i helgen, har varit hemma sedan i fredags kväll och inte gjort nånting typ. Funderat på mej själv. På hur jag är. På hu...

Av Znövit - 7 februari 2009 17:02

  Riktigt dålig morgon. Riktigt riktigt riktigt dålig morgon. Vaknade av att Mauri ringde mej. RINGDE mej. Jag blev helt förstörd när jag insåg att jag var ensam i sängen, hade totalt glömt bort att han var tvungen att dra imorse. Inte ett bra sätt a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards