Direktlänk till inlägg 11 november 2008

.Onandon

Av Znövit - 11 november 2008 02:13


Nu har humöret blivit lite bättre och ångesten släppt.

Ensamheten är dock kvar.

Det är intressant detdär, med mina ensamhetskänslor.

Ibland vet jag och förstår fullt ut att jag har folk som älskar mej och bryr sej om mej, förstår mej och lyssnar.

Men då kan jag känna mej fysiskt ensam istället, jag behöver ha någon vid min sida för att inte ha ångest.

Oftast så är det dock tvärtom, jag behöver inte vara rent fysiskt ensam, jag vet och förstår att det verkligen inte finns en enda människa i hela världen som någonsin skulle förstå mej, även om dom försökte.


Vad dessa tankar grundar i vet jag dock inte. Och jag kan inte ignorera dom, ofta tänker jag ju att jag faktiskt har vänner och folk som bryr sej om mej överallt, men hur mycket jag än intalar mej det så sitter ensamhetskänslorna någonstans långt in i benmärgen och jag kan inte bli av med dom hur jag än försöker.


Men det som jag tycker är "intressant" är att när jag läser gamla, och då menar jag gamla, dagböcker, så beskriver jag det på ungefär samma sätt, redan då hade jag dessa känslor.

Hittade en väldigt gammal, vad heter det, loggbok? Som man ska skriva dagbok i i skolan på lågstadiet iallfall, hemma hos min mor för ett tag sen.

Redan där kan jag tyda ensamheten som jag inte riktigt kunde sätta ord på då.


Jaja, jag mår som sagt bättre nu än tidigare idag.

Tränade med Matilda efter skolan, var redan då rätt off men det var trevligt iallafall och väldigt givande!

Nu sitter jag och kan som vanligt inte sova, fått en mycket dålig ovana iochmed dessa sömnlösa nätter.. Jag "kvällsäter" >.<

Jag får verkligen ingen ro om jag inte äter något! Det räcker med en liten macka eller så, men det är ändock en dålig ovana som jag måste bli av med.

 Börja sova kanske?

Lättare sagt än gjort.


 Min bok var redan utlånad idag när jag letade efter den, istället läser jag nu Kanske ett liv av Sofia Hedman, läst halva redan, jävla bra faktiskt.


Så nu ska jag lägga mej ner och läsa!


Word, I'm out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.Ny

Av Znövit - 15 februari 2009 19:24

  NU har jag äntligen min nya blogg uppe! Så, ingen idé att ni fortsätter läsa denna då den inte kommer uppdateras längre.   www.znovitzliv.bloggagratis.se ...

.Ny

Av Znövit - 12 februari 2009 00:35

  Från och med imorgon (förhoppningsvis) så kommer jag ha en ny blogg! Fortfarande på bloggagratis, skriver adressen när den är klar.   Anledningen till detta är för att jag vill kunna länka till min blogg, men som tidigare nämnts så är det EN perso...

Av Znövit - 10 februari 2009 23:41

  Nu har jag tagit en jäävla propavan för att sova, i fucking hate it >.< HELVETE om jag inte kommer upp imorn nu. Men jag måste fan få sova =/   Dagens lättnad går verkligen inte att beskriva med ord så jag tänker inte ens försöka. Så jävla s...

Av Znövit - 9 februari 2009 00:00

  Yoyoyo. Idag sov jag länge. Ännu en gång vaknade jag upp ensam för att Mauri var tvungen att dra imorse. Bleh.   Funderat mycket i helgen, har varit hemma sedan i fredags kväll och inte gjort nånting typ. Funderat på mej själv. På hur jag är. På hu...

Av Znövit - 7 februari 2009 17:02

  Riktigt dålig morgon. Riktigt riktigt riktigt dålig morgon. Vaknade av att Mauri ringde mej. RINGDE mej. Jag blev helt förstörd när jag insåg att jag var ensam i sängen, hade totalt glömt bort att han var tvungen att dra imorse. Inte ett bra sätt a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards