Direktlänk till inlägg 12 november 2008

.Dagböcker

Av Znövit - 12 november 2008 00:53


Jag är inte ens trött just nu, gick som sagt upp tioitre i eftermiddags.

Så jag fördriver tiden med att läsa gamla dagböcker vilket är sjukt intressant faktiskt, kul och jobbigt på samma gång.

Hittat två gamla texter som jag totalt glömt bort att jag skrivit som jag tänkte dela med mej av.

Den första är från 24/1 -07


Det där med att bränna broar

Är vi experter på

Och visst är det så att förra årets önskningar

Är det här årets ursäkter


Vi är ett år äldre nu

Men vi trampar fortfarande luft på precis samma ställe

Och jag dör lite varje gång

Du

Kollar

Mej

När du tror att jag inte ser


Det var aldrig några vackra ord

Eller viskande morgonpoesi i trötta öron

Det var fram och tillbaka

Hit och dit

Och försök inte verka ovetande

Alla visste hela tiden

Att det var dej mitt hjärta slog för


Och vi är ett år äldre nu

Vi blir inte yngre än så här

Och jag letar efter spår

För att bevisa att du verkligen varit här

Att du lämnat fotsteg i sand

Men även dom broarna brännde vi


Och sluta vara med henne

När vi vet att du borde vara med mej


Yeah. Vem texten var tillägnad tänker jag inte berätta. Men tyckte den var fin.


Den andra är skriven nån gång i December 05, det var ett tag sen vill säga, när jag var yngre och bittrare.


Alla lever vi med våra samveten

Vad är rätt, vad är fel?

Men egentligen finns varken rätt eller fel

Bara ondska


Alla människor är ruttna

Och jag är inte en bättre människa än någon annan

Jag vågar nog till och med påstå att jag är av den sämre sorten

Men vad gör det om hundra år?


Alla dör vi och glömms bort

Kanske gör vi något stort och radikalt för männskligheten och får bli ett namn i en bok

Men det spelar ingen roll, för det namnet kommer knappast bli ditt eller mitt


Jag önskar att jag kunde säga att jag lever i nuet

Men det gör jag inte, det gör nog ingen av oss

Alla saknar och längtar tillbaks till saker vi redan varit med om

Men det är bara minnen och kommer aldrig att upprepas


Allting är som vanligt men ingenting är som förut


Yha, det var den andra!

Kanske händer att jag delar med mej av fler av mina texter i kommande dagar, mycket för min egen skull oxå, tycker att det är kul att gå igenom dom ibland och det får mej att tänka efter rätt mycket.


Hoppas att ni alla får en god natts sömn!

 
 
Ingen bild

Mauri

12 november 2008 01:15

Har alltid sagt att du är grym på att skriva. Är avundsjuk på din förmåga...
Men jag kan åtminstone hoppa hopprep jättebra!

 
Anna

Anna

12 november 2008 15:30

Jättefina texter. :)

http://abreactionaero.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.Ny

Av Znövit - 15 februari 2009 19:24

  NU har jag äntligen min nya blogg uppe! Så, ingen idé att ni fortsätter läsa denna då den inte kommer uppdateras längre.   www.znovitzliv.bloggagratis.se ...

.Ny

Av Znövit - 12 februari 2009 00:35

  Från och med imorgon (förhoppningsvis) så kommer jag ha en ny blogg! Fortfarande på bloggagratis, skriver adressen när den är klar.   Anledningen till detta är för att jag vill kunna länka till min blogg, men som tidigare nämnts så är det EN perso...

Av Znövit - 10 februari 2009 23:41

  Nu har jag tagit en jäävla propavan för att sova, i fucking hate it >.< HELVETE om jag inte kommer upp imorn nu. Men jag måste fan få sova =/   Dagens lättnad går verkligen inte att beskriva med ord så jag tänker inte ens försöka. Så jävla s...

Av Znövit - 9 februari 2009 00:00

  Yoyoyo. Idag sov jag länge. Ännu en gång vaknade jag upp ensam för att Mauri var tvungen att dra imorse. Bleh.   Funderat mycket i helgen, har varit hemma sedan i fredags kväll och inte gjort nånting typ. Funderat på mej själv. På hur jag är. På hu...

Av Znövit - 7 februari 2009 17:02

  Riktigt dålig morgon. Riktigt riktigt riktigt dålig morgon. Vaknade av att Mauri ringde mej. RINGDE mej. Jag blev helt förstörd när jag insåg att jag var ensam i sängen, hade totalt glömt bort att han var tvungen att dra imorse. Inte ett bra sätt a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards